HISTÓRIA

 

Začalo to všetko zhruba pred 100 rokmi, keď Rakúsky lekár Eduard Haas vynašiel Haas prášok do pečiva – vtedy na poli výživy novinku boriacu všetky hranice. Do histórie firmy vošiel ako Eduard I. Eduard II. potom založil obchod so zmiešaným zbožím a mohol sa pyšnieť postavením kráľovského dodávateľa. Z jeho syna, Eduarda III., sa postupom času stal skutočný továrnik. Zo svojím inštinktom pre praktické stránky života začal už v mladých letách s výrobou Haas prášku do pečiva, ktorý jeho deda predpisoval ešte ako medicínu. Eduard III. ho začal predávať v obchodu svojho otca. Medzi zákazníkmi sa rýchle rozšírilo, že s práškom do pečiva od mladého obchodníka Haas sú koláče a buchty ľahší, krémovejší a mnohom lepšie sa pečú.

Pre zlepšenie odbytu ho napadla ešte jedna, na vtedajší dobu revoluční myšlienka: inzerovať v novinách, a tým sa zrodila jedna z prvých reklamných kampaní na svete. Rok 1927 sa stal medzníkom v dejinách firemnej histórie: PEZ, jemný pepermintový bonbón, uzrel svetlo sveta. Tento bonbón, vyrobený z cukru a pepermintového oleje, bol zo začiatku určený pre vyšší vrstvy. Názov PEZ pochádza z nemeckého slova pre pepermint, ktorý znie PfeffErminZ.

O niečo neskoršie prišla PEZ figúrka, ktorá sa stala kľúčom k svetovým trhom značky. Už za dva roky, po veľkých úspechoch v strednej Európe a v Škandinávii, začal Eduard III. s budovaním trhu v USA a navzdory ťažkým podmienkam sa presadil voči konkurencii. V roku 1955 bolo predaných už 350 miliónov PEZ figúrok. Na počiatku 60. rokov sa PEZ figúrky, a tým aj celá značka, začínajú viac a viac orientovať na deti. V roku 1962 bol podpísaný prví licenčný kontrakt s Walt Disney a svoj triumfálny pochod svetom začínajú PEZ figúrky Káčera Donalda a Myšiaka Mickeyho. Od tej doby sa PEZ figúrky mnohokrát stačili premeniť a stále sa premieňajú do obľúbených detských postavičiek. Ty sa aj v dnešnej dobe stávajú obľúbenými zberateľskými kúskami.

Československá dcérina spoločnosť Haas s.r.o. bola založená v roku 1991 a o rok neskoršie už pracovala na trhu. Po rozdelení republiky došlo tiež k rozdeleniu spoločnosti na českú a slovenskú a vzniká Slovcandy Haas s.r.o. V roku 1994 sa v portfóliu spoločnosti objavuje prvá cudzia značka – Chewits. Tým sa spoločnosť stáva distribútorom značkového zboží. Do konce 90. let sa k Chewits pridávajú ďalšie značky, ako Cadbury Fingers či Fisherman’s Friend. Spoločnosť sa sústredí na oblasť impulzného predaja.

Nové storočí prináša novú organizáciu v štruktúre materské Ed. Haas Nährmittel GmbH. a tým aj premenovanie české firmy na Ed. Haas CZ s.r.o. a slovenské na Ed. Haas SK s.r.o.

Rozširuje sa sortiment o celkom novú radu HAAS šumivých tabliet, vyrábaných v novom modernom závode v sesterskej spoločnosti v Maďarsku. Rastúci záujem zákazníkov prináša o rok neskoršie novú, celkom odlišnú radu italskej kuchyne Conte deCesare.

SKUPINA HAAS

V dnešnej dobe je Ed. Haas silnou európskou podnikateľskou skupinu pre odbyt značkových výrobkov v potravinárskom sektore. Je kompetentným partnerom pre národné a medzinárodné značky vo všetkých predajných kanáloch. Ponúka optimálne spracovanie potravinárskeho maloobchodu vďaka vlastným Key Account Managerom, obchodným zástupcom a merchandisingu.